pátek, 4. prosince 2009
Využití biomethanu a zemního plynu (CNG) v automobilové dopravě přispívá k výraznému omezení emisí v městských aglomeracích, kde je problém kvality vzduchu a jeho negativní vliv na zdraví obyvatel největší. V případě biomethanu je tento efekt podtržen jeho nefosilním, plně obnovitelným původem a tedy nulovým podílem na oteplování klimatu. Obvyklá překážka, tedy nedostateční síť plnících stanic, je opět efektivně řešena právě ve městech, kde je velké množství nákladních vozidel městských služeb, svozu odpadů a nebo MHD provozováno ve velkých flotilách, s vlastními čerpacími stanicemi. Že se nejedná o řešení jen pro malá města nám ukazuje příklad hlavního města Španělska. V Madridu je dnes provozováno na biomethan 650 nákladních vozidel na svoz odpadů. Toto číslo dále doplňuje na 430 autobusů MHD (z celkového počtu 2000). Potřebný biomethan je získáván úpravou skládkového plynu jímaného na místní skládce TKO.
Několik zajímavých čísel:
Více na www.ngvaeurope.eu